باز هم تقلب

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دلائل ابطال سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی، گفت: تا این لحظه تخلفی برای احدی از پزشکان داوطلب آزمون به اثبات نرسیده است، ولی در صورت اثبات، آن فرد نه تنها صلاحیت ادامه تحصیل ندارد بلکه برای همیشه طبابت عمومی هم منع می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدعلی محققی روز شنبه در نشستی مطبوعاتی در پی ابطال سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی با بیان اینکه این آزمون حساس ترین آزمونی است که در آموزش علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود؛ آن را از جهاتی نسبت به کنکور ورودی حساس تر عنوان کرد و افزود: رقابت برای دستیابی به رشته‌های تخصصی در جامعه‌ پزشکی عمومی کشور بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه آزمون دستیاری پزشکی رقابتی و بسیار دشوار است و یک محکی است برای انتخاب افرادی که در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل هیات بدوی و هیات تجدیدنظر برای تخلفات در آزمون‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت، گفت: در نیمه دوم سال 84 این هیات در وزارت بهداشت تشکیل شد و نزدیک به 18 پرونده مرتبط از مراجع قضایی به وزارت بهداشت تحویل داده شد که بر این اساس این هیات در صورت اثبات تخلف برخورد قاطع می‌کند و کسانی که تخلف برای آنها اثبات شود اخراج و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به بروز تخلف در آزمون دستیاری در سال 82، گفت: عده‌ای از این افراد تلاش کردند که با طرح موضوع به مراجع دیگر بازگشت به ادامه تحصیل داشته باشند که وزارت بهداشت موضع خودش را اعلام کرد که اگر کسی تخلف آن در آزمون به اثبات رسد از نظر اخلاقی چنین فردی صلاحیت طبابت ندارد و این موضع را هم اکنون نیز اعلام می‌کند.

محققی با بیان اینکه لحظه‌های پرالتهابی را پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: تا این لحظه تخلفی برای احدی از پزشکان داوطلب آزمون به اثبات نرسیده است و حتی در بسیاری از سطوح نزدیک به داوطلبان این اعتماد کامل را داریم که تخلف نکردند اما اگر از سوی مراجع قانونی تخلف کسی به اثبات رسد ما موضعمان موضع قبلی است و برخورد قانونی در حد مقررات انجام می‌شود و از نظر ما این فرد نه تنها صلاحیت ادامه تحصیل ندارد بلکه برای همیشه صلاحیت طبابت عمومی را هم ندارد.

محققی افزود: در حال حاضر جو بسیار آشفته است ولی داوطلبان این آزمون در زمره امین ترین و شریف ترین انسان هایی هستند که امکان تخلف در آنها وجود ندارد اما وظیفه وزارت بهداشت این است که نهایت تلاش و امانت داری را انجام دهد. به گونه‌ای که شش ماه برای آماده سازی آزمون تلاش مضاعفی انجام شد.

وی افزود: قبل از برگزاری آزمون در چند مورد اطلاعاتی به ما مبنی بر احتمال تخلف و اینکه عده‌ای سوالات را در اختیار دارند رسید بر حسب این اطلاعات بلافاصله این موضوع را بررسی کردیم ولی این موضوع به اثبات نرسید ولی پس از برگزاری آزمون با همکاری چند تن از داوطلبان و شکایاتی که طرح شد مستنداتی دریافت کردیم که تخلفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این مستندات در یک مورد مربوط به سوالات بود که خود پزشکان داوطلب آن را در اختیار ما قرار دادند، اظهار کرد: صبح روز برگزاری آزمون، دو برگه حاوی سوالات آزمون توسط عده‌ای از داوطلبان به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران داده شد، ولی از آنجایی که قبل از ساعت اداری بود کارکنان به آن توجهی نکرده بودند و حدود ساعت 11 متوجه آن شدند و آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تعداد سوالات 25 سوال بود که آنها یا بعضا عین سوالات طرح شده در آزمون و یا از نظر محتوایی با سوالات آزمون منطبق بود که در کتابخانه یکی از دانشگاه‌ها در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود، این موضوع این شائبه را ایجاد کرد که امکان دارد سوالات آزمون از نقطه‌ای به بیرون صادر شده باشد ولی اینکه چگونه این سوالات در اختیار آنها قرار گرفته و یا اینکه مورد استفاده قرار گرفته است یا نه اطلاعی نداریم و زمانی به ما اثبات شد تعدادی از سوالات در اختیار داوطلبان قرار گرفته است با دستور وزیر آزمون لغو شد تا خدای ناخواسته احدی به ناحق امتیازی کسب نکند.

آخرین خبر:

تهران - معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و‌ آموزش پزشکی گفت : تاکنون هیچ عامل متخلفی در رابطه با آزمون پذیرش دستیاری تخصصی شناسایی نشده است .



نظرات 3 + ارسال نظر
neda.adib دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:16 ب.ظ http://www.hamrahan.blogsky.com

پیام به نسل قیام - فراخوان به قیام در چهارشنبه سورى کلیک کن و ببین منتطر جوابت هستم
www.4edalat.com
****شکن
http://valatarin.co.cc
http://cyberlulu.co.cc

زارا حیات خان جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ق.ظ

واقعا خنده بجایی بود اقای معاون اگه اصلا اظهار نظری نمی کردن سنگین تر بودن

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:23 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد