سال ۱۳۸۵

سال نو مبارک

با آرزوی سالی توام با خوشبختی و سعادت و سلامت برای شما

 

 

من برای کشورم چه کردم

دکتر لویی پاستور 1832-1895 :
.... در حرفه ای که هستید نه اجازه دهید که به بدبینی های بی حاصل آلوده شوید و نه بگذارید که برخی لحظات تاسف بار که برای هر ملتی پیش می آید شما را به یاس و ناامیدی بکشاند.
در آرامش حاکم بر آزمایشگاه ها و کتابخانه هایتان زندگی کنید، نخست از خود بپرسید " برای یادگیری و خود آموزی چه کرده ام؟"سپس همچنانکه پیش می روید بپرسید: " من برای کشورم چه کرده ام؟"
و این پرسش را آنقدر ادامه دهید تا به این احساس شادی بخش و هیجان انگیز برسید که شاید سهم کوچکی در پیشرفت و اعتلای بشریت داشته اید.
اما هر پاداشی که زندگی به تلاش هایمان بدهد یا ندهد، هنگامی که به پایان تلاشمان نزدیک می شویم هر کداممان باید این حق را داشته باشیم که با صدای بلند بگوییم:
"من آنچه در توان داشته ام انجام داده ام."

مردان و زنان بزرگ

Dr jonas salk:

فقط مردان و زنان بزرگ دست به کارهای بزرگ میزنند. آرمانهای بزرگ و آرزوهای دست نیافتنی و فتحهای عظیم در فکر و دستهای پرتوان مردان و زنان بزرگ نهفته است.سست اراده ها و ترسو ها به هیچ چیز نمی رسند.
دیروز از آن ناامیدان است فردا مال خیالبافان است و امروز متعلق به مردان و زنان بزرگ است.پس تاریخ از آن ایشان است.


jonas salk began his studies in immunization against influenza, trying to develop a vaccine against this disease.His attention was caught by the study of poliomyelitis, which led to the development of the new famous salk vaccine aganist polio.
Today, the internationally prestigious salk institute for biological studies is a because of hope for millions.
The world recognized jonas salk contribution to world peace. he had been honored with dozens of awards, including the presidential medal of freedom and the nehru award for the international understanding.
His books in peace and human survival include man unfolding,the survival of the wisest, world population and human values and anatomy of reality: merging of intuition and reason.
Dr salk gave the world hope for freedom from polio. he gave the world hope for freedom from global destruction.
with great pride and honor, women international center offer the premier presentation of the jehan sadat peace award to DR jonas salk
.
 

زندگی و مرگ

 

((مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید اما من تا می توانم زندگی کنم نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقت ناچار با مرگ رو به رو شوم - که می شوم- مهم نیست مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد... . ))

ماهی سیاه کوچولو - صمد بهرنگی

بخشی از نامه چارلی چاپلین به دخترش:

 

 

داستان آن دلقک گرسنه ای که در پست ترین محلات لندن آواز می خواند و می رقصید و صدقه جمع می کرد؛ این داستان من است. من طعم گرسنگی را چشیده ام و از اینها بیشتر؛ من رنج آن دلقک دوره گرد را که اقیانوسی از غرور در دلش موج می زند؛ اما سکه رهگذر خودخواهی آن را می خشکاند؛ احساس کرده ام.

با این همه من زنده ام و از زندگان پیش از آنکه بمیرند نباید حرف زد... . به دنبال تو نام من  است: چاپلین. با همین نام چهل سال بیشتر مردم روی زمین را خنداندم و بیشتر از آنچه آنان خندیدند؛ خود گریستم... .

چارلی اسپنسر چاپلین از یکی از کثیف ترین و شلوغ ترین محله های لندن سر بر افراشت؛ پدرش دایم الخمر بود ومادر خیاط  او برای هر بلوزی که می دوخت؛ یک و نیم پنس دریافت می کرد.چاپلین تقریبا بر تمامی مهارت های سینمایی از بازیگری؛ تهیه کنندگی و کارگردانی تا نویسندگی سناریو؛ نمایش های کمدی و تراژدی تسلط کامل داشت و شخصیت ولگرد وی به عنوان محبوب ترین چهره طنز پرداز قرن بیستم شناخته شد. او به دلیل برخورداری از شخصیتی منحصر به فرد برای اولین بار عناصر موجد ترحم و تاثر را با کمدی تلفیق نموده و انواعی از فیلم های کلاسیک را خلق نمود که جذبه آنها بر عصر؛ فرهنگ و زمان تسلط بسیار یافت.

او سراینده آغاز ها بود و نه پایان ها؛ زیرا شخصیت ولگرد او بر پرده ذهن میلیون ها انسان همواره باقی می ماند. هارلکوین( دلقک) مچاله با شانه های کوچک شده؛ سر خود را به جلو نگاه داشته و در جاده ای ناهموار به مقصد روزگارانی بهتر؛ قدم بر می داشت. اگر چه در طول این راه با اندوه های بسیار ملول شد ولی همواره با شخصیت نفوذ ناپذیر خود و ارج نهادن به زندگی در یاد همگان باقی می ماند.