جزیره

 

درجزیره ای زیبا تمام حواس , زندگی میکردند, شادی , غم , غرور , عشق و ... روزی خبر رسید که به زودی جزیره به زیره آب خواهد رفت.همه ساکنین جزیره قایقهایشان را اماده و جزیره را ترک کردند. وقتی جزیره به زیر آب رفت ,عشق از ثروت که قایقی با شکوه داشت کمک خواست و گفت:(آیا میتونم با تو همسفر شوم؟) ثروت گفت: نه من مقدار زیادی طلا و نقره دارم و جایی برای تو ندارم. عشق از غرور که با یک کرجی زیبا راهی مکانی امن بود کمک خواست. غرور گفت: نه چون تمام بدنت خیس و کثیف شده و قایق زیبای مرا کثیف خواهی کرد. غم در نزدیکی عشق بود.پس عشق به او گفت:(اجازه بده که با تو بیایم) غم با صدای حزن الود گفت: آه من خیلی ناراحتم ,و احتیاج دارم تنها باشم. عشق سراغ شادی رفت و او را صدا زد,اما او انقدر غرق شادی و هیجان بود که حتی صدای عشق را نشنید. آب هر لحظه بالاتر میامد وعشق دیگر ناامید شد, که ناگهان صدایی سالخورده گفت من تو را خواهم برد. عشق از خوشحالی فراموش کرد نام پیرمرد را بپرسد و سریع سوار قایق شد. وقتی به خشکی رسیدند پیرمرد به راه خود ادامه داد و عشق تازه متوجه شد که چقدر به گردن پیرمرد حق دارد. عشق نزد علم رفت و گفت ان پیرمرد کی بود که جان مرا نجات داد؟ علم پاسخ داد:(زمان) عشق با تعجب پرسید چرا زمان به من کمک کرد؟؟؟ علم لبخندی خردمندانه زد و گفت:
((زیرا تنها زمان قادر به درک عظمت عشق است))

منبع:http://drwolf.persianblog.com

یادی دوباره از کوروش

 

در تصاویر تخت جمشید هیچ کس در حال تعظیم نیست هیچ کس عصبانی نیست هیچ کس سرافکنده و شکست خورده نیست هیچ کس سوار بر اسب نیست هیچ قومی بر قوم دیگر برتر نیست و هیچ تصویر خشنی دیده نمی شود.

تخت جمشید یادگار فر و شکوه ما ایرانیان و نماد ملی و افتخار ایران است که هیچگاه برده داری در آن مرسوم نبوده است.

کوروش بزرگ:

" این اراده اهورامزدا بود که پارسیان سرور دنیا شوند امیدوارم که بعد از من همواره ایرانیان در حفظ این سرزمین که به خون دل برایشان به ارمغان آورده ام بکوشند و تا جهان باقی است آن را پاس دارند. رمز کار خیلی ساده است بایدبرای انسان ها ارزش قایل شد آنان را آزاد گذاشت تا خود انتخاب کنند از آنجا که اندیشه ما خدایی است مطمین باشید پابرجا خواهیم ماند"

در سر در ورودی گور او نوشته شد:
" ای رهگذر من کوروش هستم. من امپراتوری جهان را به پارسیان دادم. من بر آسیا فرمانروایی کردم بر این گور رشک مبر که من اینجا آرمیده ام من کوروش شاه شاهان"





بازتاب عید نوروز در خارج از ایران

کاخ سفید دفتر سخنگو مارس 2006:


نوروز جشنی باستانی به مناسبت فرارسیدن سال نو است. نوروز برای میلیون ها که میراث فرهنگی آنان به ایران، عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، هندوستان، و آسیای مرکزی بازمیگردد جشن زندگی و فرصتی است برای ابراز شادی و خوشحالی با دید و بازدید از خانواده و دوستان، تبادل هدیه و عیدی، و لذت از زیبایی طبیعت.

ملت ما از برکت سنت ها و خدمات آمریکاییانی با سابقه متنوع فرهنگی برخوردار است. این گونه گونی فرهنگی ما را قوی تر و بهتر می نماید، و لورا و من گرم ترین درودهای خود را برای تمام آمریکاییانی که نوروز را جشن می گیرند ارسال می کنیم.

با بهترین آرزوها برای صلح و موفقیت در سال نو.

جورج دبلیو بوش

منبع:http://www.myamerica.persianblog.com

این هم لوگو گوگل به مناسبت عید نوروز:

منبع:http://pezeshknevesht.persianblog.com