آبی ترین گل

 

آبی ترین گل The bluest flower :

امروز به عابری برخورد کردم با خضوع زیاد به او گفتم: ببخشید. عابر با ادب تمام گفت: شما ببخشید؛ ندیدم تان . من و این غریبه با کمال ادب و احترام از همدیگر خداحافظی کردیم و هریک به راه خود رفتیم.

بعد ظهر همان روز در منزل؛ مشغول پختن شام بودم. پسرم پشت سرم ایستاده بود؛ تا برگشتم ؛ به او خوردم( مثل صبح با آن آقا) چیزی نمانده بود زمین بخورد. با بد اخلاقی گفتم : خودت را بکش کنار.

او رفت و دل کوچکش شکست. من متوجه خشونتم نبودم. شب در رختخواب دراز کشیده بودم؛ ندایی به گوشم رسید:چه طور با آن غریبه آن رفتار مودبانه را داشتی؛اما با خانواده و عزیزانت؛ این قدر بدرفتاری کردی؟ برو آشپزخانه و نگاه کن ؛ دم در چند شاخه گل افتاده؛ گل هایی هستند که پسرت برایت آورده بود؛ خودش آنها را چیده بود که تو را غافلگیر کند؛ تو اشکی را که در چشمان کوچکش جمع کردی؛ دیدی؟

خیلی خجالت کشیدم؛ اشکم سرازیر شد؛ آهسته به اتاقش رفتم و کنار تختش روی زمین نشستم؛ گفتم: بیدار شو کوچولوی من؛ بیدار شو عزیزم؛ اینها همان گل هایی هستند که تو برایم آوردی؟

او لبخندی زد و گفت: آنها کنار آن درخت بودند؛ آنها را چیدم چون به زیبایی تو بودند؛ می دانستم که از آنها خوشت می آید؛ مخصوصا از گل آبی اش.

گفتم: از رفتاری که امروز با تو داشتم بسیار متاسفم. او گفت: عیبی ندارد مامان؛ من به هر حال تو را دوست دارم.

گفتم: من هم تو را دوست دارم پسرم؛ گل ها را هم دوست دارم؛ مخصوصا گل آبی را.

 

منبع:آبی ترین گل ـ گرد آورنده: پرستو ابراهیمی ـ انتشارات جیحون ـ۱۳۸۴

 

نظرات 3 + ارسال نظر
پیشومی یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:18 ب.ظ

مثل همیشه زیبا..............

انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:24 ق.ظ http://www.susango.blogfa.com

:« این کتیبه‌ها جنبه تجاری و دولتی ندارند که بتوان بر روی آن‌ها قیمت گذاشت و یا حتی حکمی مبنی بر حراج یا توقیف آن‌ها صادر کرد. »

بویری‌منجی خاطرنشان کرد:« تاکنون موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو به عنوان طرف قرارداد با ایران حسن نیت خود را نشان داده و اقداماتی را انجام داده است و همچنین مقامات ایرانی از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حال پی‌گیری برای لغو این حکم و بازگشت این‌ آثار ارزشمند هستند.

او در ادامه گفت:« ما با ارج نهادن به این کوشش‌ها خواستار پشتی‌بانی و تلاش هر چه بیش‌تر نهادها و سازمان‌های مسئول، تشکل‌های مردمی، ایرانیان برون مرز و سازمان‌های بین‌المللی هستیم. »

نایب رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش تصریح کرد:« میراث فرهنگی ایران از آن نسل دیروز، امروز و فردا ملت بزرگ ما است و بی‌گمان ایرانیان در هر کجا از حقوق ملی و فرهنگ خود پاسداری خواهند کرد. » او ابراز امیدواری کرد افکار جوامع بشری، ملت‌ها و دولت‌ها و حامیان حقوق بین‌المللی با هر امکان و ابرازی از این موضوع حمایت و پشتیبانی کنند

مژده سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:33 ق.ظ http://me2.blogsky.com/

چقدر خوبه که منبع اش رو نوشتی. مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد